TALLERS

Aquest curs 2016 - 2017 hem posat en marxa diferents tipus de tallers en els quals els infants tenen diferents possibilitats per experimentar, crear, investigar... alhora que aprenen i descobreixen el seu entorn. Aquests tallers també serveixen perquè els infants es relacionin entre ells i aprenguin els uns dels altres tinguin l'edat que tinguin.

Us volem donar les gràcies per haver fet possible que aquest nou projecte es pugui dur a terme amb la vostra col·laboració i esforç.


DIADA AMB ELS PARES DE DIA 15 D'OCTUBRE DE 2016


https://drive.google.com/drive/folders/0B5Rqs4vrFhCxNUF1WUJSSEdVaFE?usp=sharing
                                                   (Clica damunt la imatge)

Els tallers són espais de creixement on els nostres infants tenen la possibilitat de fer coses i alhora reflexionar sobre el que estan fent. El taller és un lloc on és possible xafardejar, provar i tornar a provar, explorar, cercar solucions, actuar en tranquil·litat... Els infants viuen el moment com un joc i en diversió, és el fer pel plaer de fer, deixant el temps necessari per fer-ho. Els tallers estan dirigits al desenvolupament i potenciació de l'autonomia, la identitat i les competències dels infants.
A més, nosaltres duim a terme els tallers internivells, cosa que implica que també ajuden als infants a relacionar-se amb infants d'altres edats i fomenten l'aprenentatge entre iguals, on els més grans s'han d'esforçar per ajudar als més petits, fet que els fa desenvolupar estratègies i a fermar coneixements. I els més petits, aprenen de les estratègies i coneixements dels grans. 
Els tallers es duran a terme durant quatre dies a la setmana de 12 h a 14 h, amb un total de 10 fet que possibilitarà fer grups reduits.
Els tallers que duim a terme durant aquest curs són:

JOC SIMBÒLIC

Aquí hi trobam gran varietat de materials que ajuden als infants a conèixer i interpretar el món que els envolta. Materials com: cuinetes, metges, cotxes, pepes...
A través del joc simbòlic els infants:
- descobreixen les seves possibilitats.
- interpreten la realitat.
- assignen conductes socials.
- assumeixen rols.
- aprenen regles.
- regulen el seu comportament.
- exterioritzen pensaments.
- decarreguen impulsos i emocions.
- satisfan les seves fantasies.

(Clica damunt la imatge)



CONSTRUCCIONS

Hi trobam materials naturals i elaborats perquè els infants puguin jugar a construir el món que els envolta. Aquests materials són: tubs de cartró rígids, peces de fusta i plàstic, cd, etc. Tot aquest material orienta a desenvolupar una sèrie de jocs i a aprendre tot un plegat de destreses manuals com la precisió amb els dits, la força, els girs de canell, la posició dels dits agafant objectes grans o petits amb els quals cal estar atent i ser constant, aspectes bàsics per a una bona motricitat fina en l'escriptura.
El joc, l'experimentació i la manipulació amb les construccions, també els permet desenvolupar i utilitzar de manera intuïtiva conceptes matemàtics d'orientació espacial, de raonament, de mesura, de quantitat, de classificació, de seriació, de lògica, d'atenció, de constància perceptiva, de topologia, d'aritmètica...


(Clica damunt la imatge)



GRAFOMOTRICITAT I LECTO-ESCRIPTURA

El treball de la grafomotricitat a l'etapa d'infantil és fonamental per assolir la motricitat fina per iniciar-se en la lecto-escriptura. Trobam materials com: enroscar i desenroscar perns, tancar i obrir cremalleres, enfilar, punxar, retallar, aferrar, plastilina, encaixables,...

 És un espai amb materials que possibiliten l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, sempre respectant els ritmes individuals de cada infant: revistes, llibres, contes, joc de paraules, lletres i abecedaris, pissarres per poder escriure missatges,...
 Un espai acollidor on els infants s'inicien en el plaer per la lectura i gaudeixen amb els contes, llibres de coneixements i revistes, diaris i àlbums. És un ambient que possibilita desenvolupar habilitats de comunicació, d'expressió i de comprensió a través del llenguatge verbal i iniciar-se en el procés d'aprenentatge de la lectura. Afavoreix la interpretació del llenguatge escrit i el descobriment dels diferents tipus de text, de llibres i de contes. És un espai on s'afavoreix molt la relació entre els infants, compartir, establir vincles afectius, etc. S'afavoreix el desenvolupament d'habilitats personals i socials. També es treballa un hàbit molt important que és tenir cura dels llibres.



(Clica damunt la imatge)




ART

En aquest taller els infants interactuen amb materials per treballar l'expressió a través de materials plàstics.

L'espai d'art és eminentment creatiu, surt d'una necessitat interior d'expressar a través del moviment de la mà amb el pinzell, el traç de la pintura lliscant pel paper, segons unes ordres donades pel propi infant.
La pintura amb cavallet és un treball molt íntim i personal on els infants elaboren les seves pròpies produccions a través de les seves necessitats i vivències.

(Clica damunt la imatge)


EXPERIMENTAC


L'espai d'experimentació és un lloc d'investigació i manipulació directa de materials, experimentació i observació dels resultats, de sorpresa i de fer hipòtesis, de raonar.
Tenim unes taules amb recipients de plàstic, en les quals posam materials de textures diferents, com la farina, pastes, terra,... També trobam lupes gegants per poder observar els elements i animals més petits, mandales per transformar, etc.


(Clica damunt la imatge)



MATEMÀTIQUES

Dintre d'aquest taller es treballen conceptes matemàtics actius que permeten adquirir la formació del sentit lògic, l'enriquiment de l'àmbit numèric, el descobriment de la geometria, els sistemes de mesura, etc. Aquest treball permet que els infants siguin capaços de generar hipòtesis, deduccions, raonaments i conclusions, mitjançant el joc i d'una manera lúdica. Hi trobam materials com trencaclosques, blocs lògics, tangrams, jocs de seriació, jocs de numeració, comptar...

(Clica damunt la imatge)




MÚSICA

Aquest és un taller de moviment, d'expressió a través del propi cos, de coneixement de les nostres possibilitats i d'experimentació amb ritmes i sons diferents. És un espai que combina moments de moviment amb d'altres relaxants, és un espai de comunicació corporal que permet als infants relacionar-se amb els altres a través del gest i del moviment, i també permet la desinhibició dels propis infants davant dels altres. La música esdevé un excel·lent mitjà d'expressió de sentiments. A través de la música es desenvolupen les capacitats d'atenció, percepció sonora i memòria rítmica i melòdica. Tot això, treballat mitjançant quatre pilars bàsics: cançons, danses, audicions i instruments.


(Clica damunt la imatge)


ANGLÈS

Aquest taller es du a terme un dia a la setmana ja que els infants tenen semanalment la seva classe d'anglès a l'aula. En aquest taller els infants aprenen a utilitzar la llengua anglesa de manera espontània, a comunicar-se entre ells...

Aquest taller es du a terme tres dies a la setmana. Els infants experimenten a través dels sentits manipulant i tastant els diferents ingredients, i al mateix temps, aprenen diferents conceptes matemàtics (mesures, quantitats...), practiquen la lecto-escriptura a través de les diferents receptes de cuina; a ajudar-se i relacionar-se amb els demés, etc. Aquest taller, a més, es fa amb anglès dues vegades per setmana i això fa possible que els infants puguin anar adquirint la llengua extrangera al mateix temps que experimenten i es diverteixen.


(Clica damunt la imatge)


JOCS DE PATI

És un espai ampli amb gran varietats de jocs pels infants. Aquí poden experimentar a l'arener, jocs de moviment, jocs de fer puntaria, jocs populars de pati,... En aquest taller, l'infant es pot moure lliurement i experimentar amb la seva motricitat gruixada.



(Clica damunt la imatge)


HORT

Aquest curs també hem mantengut el nostre hort escolar, sembrant vegetals i tenint cura de les plantes aromàtiques i flors. Però no hem pogut dedicar-li tot el temps que haguéssim volgut ja que ha fet molt mal temps durant quasi tot l'hivern. 
Esperam que l'any que ve ens vagi molt millor.

 
(Clica damunt la imatge)




















4 comentaris:

  1. Enhorabona per les iniciatives dels tallers i del blog.

    ResponElimina
  2. Quina il·lusió que poc a poc a través d'aquest blog aneu compartint amb nosaltres les PETITES i GRANS coses que feis tots junts!

    ResponElimina
  3. M'encanta la tasca que heu fet tot l'equip de l'escola.Veure les expresions dels infants ja ho explica tot.
    FELICITATS!!!!

    ResponElimina
  4. Enhorabona per totes aquestes petites grans passes que ajudau a assolir als infants!!!
    Mil Gràcies!!!

    ResponElimina